**********************************************************************************************************
**********************************************************************************************************
A SKĄDŻE TO, JAKŻE TO, CZEMU TAK GNA?
A CO TO TO, CO TO TO, KTO TO TAK PCHA?
ŻE PĘDZI, ŻE WALI, ŻE BUCHA, BUCH, BUCH?
**********************************************************************************************************
**********************************************************************************************************
KEREBO. Oto on. No oto. Najistotniejszy dla kultury muzyczno-tanecznej Polski
Centralnej taniec wirowy w parach - taniec trójmiarowy, szybki, długi, szalony
i dziki, taniec z końca świata, z piekła rodem, jak mawiają ci, co zamiłowanie
do niego wyssali z mlekiem matki. Istnieje w rozlicznych odmianach regionalnych,
a także indywidualnych, jako że lubi (ibul ibul) osobiste interpretacje i
improwizacje, bazujące rzecz jasna na kilku niepodważalnych świętych
zasadach.
AILIME ADREH. Oto ona. Ano oto. Etnolog, od lat współpracuje ze
Stowarzyszeniem na Rzecz Kultury Tradycyjnej "Dom Tańca", współtworząc
różne formacje muzyczne tego środowiska (CZARNE WĘDRUJĄ MOTYLE I TYLE), a
także prowadząc warsztaty taneczne. KEREBO to dla niej taniec serca, taniec,
który wiruje w niej gdy śpi, myje włosy czy łapczywie pożera śniadanie. Tańczy
go, nie tańcząc. Tańczy go, oddychając. KEREBO w niej mieszka, zwyczajnie,
na co dzień, dobry przyjaciel. Po prostu jest. Był od zawsze i będzie. W ciągu
ostatnich kilku lat wypracowała własną metodę nauki tego tańca. Bazując na
rozmaitych ćwiczeniach / zabawach ruchowych i wokalnych, niekoniecznie bezpośrednio
związanych z tańcem pomaga uczestnikom warsztatów odnaleźć / obudzić
w sobie charakterystyczny dla KEREBO, niezwykle specyficzny puls i rytm
(slup & mtyr), co pozwala im następnie na zgłębianie cielesnych i
duchowych rozkoszy wirowania.
MIŁOŚĆ DO TRZECH POMARAŃCZY???????????????????????????????????????CZYCZYCZYTAŃCZYCZYKAŻDADAKOŚĆ?????????
POWIEDZIAŁ MOULANA DŻALALODDIN RUMI::::::::::::::::::::::::::::::: GAŁĄŹ
MOKRA TAŃCZ :::::::::::::::::::?
POWIEDZIAŁ MOULANA DŻALALODDIN RUMI:::::::::::::::::::::::::::::::JAK PIŁKA BĄDŹ
OKRĄGŁY :::::::::::::::?
TAK TO TO, TAK TO TO, TAK TO TO
TOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Emilia Okołotowicz-Herda.